top of page

תכנון המהלך

מטרתנו היא לשלב את האמנויות ככלי ללמידה משמעותית, ולטפח את יכולת הבחירה ותכנון הלימודים על ידי התלמידים, כחלק מקידום תפקודי הלומד .

לשם כך, במהלך הקיץ האחרון נבנתה מערכת שעות בית ספרית אחרת ומורכבת, בה כל תלמידי השכבות הבוגרות ילמדו באותן שעות את המקצועות רבי המלל שנבחרו לפיילוט הלמידה ה"רב תחומית".

הילדים לא יבחרו "מה" ללמוד אלא "איך" ללמוד, את המקצועות מולדת (ד'), גיאוגרפיה (ה') והסטוריה (ו'). הלמידה תיעשה בקבוצות קטנות יחסית (12 עד 18 תלמידים) , בהן מעורבים תלמידי כל השכבה, בסדנאות שונות.

האפשרויות העומדות בפניהם:

- שיעור עיוני

-סדנת חימר

-סדנת ציור

- סדנת נגרות

-סדנת מחול

-יצירתיות מתוקשבת

-סדנת פיסול .

עם תחילת שנת הלימודים, כל תלמיד שובץ לאחת הסדנאות על פי בחירתו ובתום תקופת החגים הלמידה הרב תחומית יצאה לדרך .

חברי הצוותים הרב תחומיים, מתכנסים בימי ראשון לישיבה שבועית קבועה, מתכננים יחד את ההוראה, ומשתפים בדילמות העומדות בפניהם.

לכל צוות רב תחומי שובץ מורה מוביל, בעל ניסיון בהוראת המקצוע. צופית אשכנזי, מובילה את תחום ההסטוריה, עדי מורד את צוות גיאוגרפיה ומירה ציוני את לימודי המולדת.

המורים בסדנאות השונות, הם מורים לאמנויות, אשר בפעם הראשונה נדרשים בעצם ללמד מקצוע רב מלל, באמצעות האמנות.

לא ידוע על ניסיון כזה בעבר במקום אחר בארץ או בעולם, ולכן האתגר שלנו מרתק, הוא סוג של יצירת "יש מאין" , וממלא אותנו באנרגיות חדשות.

אנו משוכנעים שתלמידים הלומדים בדרך חווייתית, אותה הם בחרו, יזכרו את החומר הנלמד, התהליך יהפוך למשמעותי עבורם וזו תהיה "למידה שנשארת".

כיצד יתחברו הלומדים הצעירים לתהליך? על כך בפוסט הבא.

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
bottom of page